8. mai 2012

Vårens hvite skjønnheter

Hendelse: 29. april (og 1. mai 2012)

Da turen gikk til Hurum i Drammen denne helga hadde vårens vakre hvitveis kommet for fullt rundt om Drammensfjorden. Fredagsaften den 29. april gikk jeg og to av søskenbarna mine ned til fjorden for å dem hadde lyst til å plukke skjell på stranda. Jeg tok med meg kamera for det må jo utnyttes når det er så fint og varmt vær som det var, deilig og kunne gå i kortbukse.

Det var enormt med hvitveis, blåveis og hestehov i veikanter og ellers rundt omkring, og ekstra fint er det når sola lyser på hvitveisen og får den til og åpnes å vise sin skjønnhet. Våren er en herlig årstid, ingen tvil om det.








Den 1. mai tok jeg også med kamera ut mens vi gikk en liten tur ned mot stranda igjen. Det var overskyet denne dagen, så hvitveisen hadde nesten lukket seg. 


Det er vakkert å se hvitveisen på våren, et sikkert tegn på varmere tider i vente.

2 kommentarer:

  1. Kjempe fine bilder, du er kjempe flink til å ta bilder! :))

    SvarSlett
  2. Woah, for noen flotte bilder! Likte aller best det nest nederste; bokeh-effekten var magisk! Jeg følger deg egentlig på hunden.no, men måtte nesten innom her å ta en titt, og jeg ble jammen ikke skuffet. Hilsen Ane (ane03) :-)

    SvarSlett